Oskorriren 'despedidia'

Harri eta herri

Leire Palacios Egiguren 2015ko urr. 14a, 09:49

Hamar bat urte atzera, dagoeneko musikan ibilbide oparoa izan duen lagun batek esan zidan, bere ametsik handiena zela, berak egiten zuen musika norbaiten memorian iltzatzea. Alegia, norbaiten gomuta pertsonalak bere abestiren batekin lotzea. Bizitza baten soinu bandaren parte izan nahi zuen lagunak. Irudipena daukat, 70. hamarkadan jaiotako Oskorrik bestelako helburua zuela instrumentuen atzean eta jendearen aurrean kokatzea erabaki zuenean. 

Oskorrirekin hazi, hezi eta bizi izan naiz. Soinu berrien bila hautu musikala egiteko gaitasuna izan nuenean, Oskorritik aldendu nintzen. Aldendu nintzen, haurtzarotik distantzia hartzeko beharrak mugituta. Aurrekoarekin zerikusirik ez zuten memoria berriak eraiki ahal izateko eta ezaguna zitzaidan guztiaren kontrako iraultzaren kiribilean murgiltzeko. Nerabezaroa, errebeldia. Bide berrien bilaketa horretan kontzientzia hartu nuen Abandon sortutako Gabriel Arestiz. Harri eta herri gerturatu nuen eskuetara eta ulertu nuen Oskorri buruan nituen umeetako kantak izateaz gain, askoz gehiago zela. Borroka ere bazela, kontziente, aktibo, pertsonal eta kolektiboa.

Urteekin ulertu dut, eta Oskorriri esker hein handi batetan, erralitate soziolinguistikoaren konplexutasuna ulertzeko bidaide estimatua dela musika. Belaunaldien arteko zubia izan da Oskorri; ikasle eta irakasle.

Garai baten amaieraren nostalgiaz, eta posibleki, erromantizismoaz penaz diotsat Oskorriri agur.

 

Leire Palacios Egiguren