Udalak BBK Live jaialdiko lehenengo balantzea egin du

uriola.eus 2018ko uzt. 18a, 12:35

Bilboko Udalak eta Last Tour enpresak jaialdiak izan duen arrakasta azpimarratu dute, aurtengo eragin ekonomikoa 24 milioi euro baino gehiagokoa izanik. Pasa den urtean, 2017an, eragin ekonomikoa 21,6 milioi eurokoa izan zela adierazi dute.

Bilbao BBK Live jaialdiaren hiru egunetan sarrera guztiak saldu dira, eta Kobetamendi erabat bete da. Ekitaldiari dagokionez, 2015. urtetik ez zen esparrua guztiz beteta egotea lortu, eta 2006. urtean jaialdia lehenengoz antolatu zenetik hiru aldiz baino ez da lortu. Bertaratu direnen % 31,8 atzerritik etorri direla argitu dute, batik bat, Erresuma Batutik, Frantziatik, Italiatik, Irlandatik, Portugaletik, Alemaniatik, Holandatik eta Ameriketako Estatu Batuetatik.

Bilbao BBK Live jaialdiaren aurtengo edizioan azken urteetako joerari eutsi diola esan dute. hau da, atzerriko ikusleen kopuruak gora egiten jarraitzen du. Zehazki, uztailaren 12an, 13an eta 14an Kobetamendin izan direnen % 31,8 atzerritarrak ziren, 2017. urtean baino % 2 gehiago. Aurtengo, ediziorik nazioartekoena izan da, 120 herri desberdinetatik iritsi den publikoarekin.

  • % 8,5 Erresuma Batutik, % 4 Frantziatik, % 2 Italiatik, % 2 Irlandatik, % 1,8 Portugaletik, % 0,8 Holandatik eta % 0,8 Estatu Batuetatik etorri egin dira.
  • Euskal publikoari dagokionez, % 21,4 Bizkaitik, % 2,1 Gipuzkoatik eta % 1 Arabatik.
  • Estatu mailan, jende gehiena Madriletik (% 18), Kataluniatik (%10,2), Valentziatik (% 5,5) eta Gaztela eta Leondik (% 2,2) etorri da.
  • Hirien inguruan, jatorri-sailkapena lehenengoa da Madril, Bartzelonako, Bilboko eta Londreseko jarraitua.
  • Jatorri-ehunekoan: publikoaren % 68,2 estatukoa izan da eta % 24,5 Euskadikoa. Atzerrikoa % 31,8koa izan da.

HOTELETAKO OKUPAZIOA

Ekitaldiak iraun duen hiru egunetan, hirian eskuragarri dauden leku guztien okupazioa % 90 baino gehiagokoa izan da, eta ostegunean, uztailaren 12an, % 95 ingurukoa izan dira. Datu hori oso positiboa da. Gainera, gurera gerturatzen diren turista eta bisitari ugariei esker Bizkaiko hiriburuak uztailean izan ohi duen okupazio-ratio altua mantentzen laguntzen du.

Ostatuei dagokienez, uztailaren 11an, 12an eta 13an, funtsean, Bilbon eskaintzen diren 700 oheak bete dira. Zehazki, ostegun, ostiral eta larunbateko okupazio-indizeen arabera, ia-ia bete egin dira toki guztiak. Ostatuei dagokienez, nazioartetik, batez ere, Erresuma Batutik, Frantziatik, Irlandatik eta Italiatik etorri dira, eta estatuari dagokionez, Katalunia eta Andaluziatik.

ERAGIN EKONOMIKOA

Ekitaldiaren antolakuntzaren arabera, edizio honek 24.1millioi euro eragina izan du hiriko sektore desberdinetan; horiek horrela, 2017an kalkulatu zuten eragin ekonomikoa bi milioi eta erdi euroan handitu da (21.6 millioi euro). 21,6 milioi euro.

Zenbateko horretan barne hartu da langileek eta enpresek eginkizun desberdinak gauzatzeko egindako kontratazioen gastua: logistika, hornikuntza, zerbitzuak, argiteria, soinua, ikus-entzunezkoa eta catering zerbitzuak. Gainera, merkataritzan, ostalaritzan eta hiriko ostatuetan jaialdiak izan duen eragina ere kontuan hartu da.

Jaialdiaren XIII. ediziora iaz baino 7.800 pertsona baino gehiago etorri dira, eta horiei esker lortu da, funtsean, eragin ekonomikoa areagotzea. Horiek horrela, ekitaldi honek jarduera ekonomikoa sortu, turismoa erakarri eta uda garaia dinamizatzeko daukan ahalmena berretsi da.

TURISMO BULEGOETAN ESKAINITAKO ARRETA

Uztailaren 12an, 13an eta 14an, 3.473 pertsona gerturatu dira Bilbao BBK Live jaialdiko publikoarentzako erabilgarri jarri diren arreta puntuetara: Plaza Biribila eta Guggenheim Bilbao Museoa bertan dauden turistei arreta emateko puntua. Bi puntu horietan informazioa eskatu duten pertsona guztien % 52,55 atzerritarrak izan dira, batez ere, Frantziatik, Erresuma Batutik, Alemaniatik, Italiatik eta Ameriketako Estatu Batuetatik etorritakoak. Estatuko turismoari dagokionez, Valentzia, Andaluzia eta Kataluniatik etorri dira bisitari gehien.